Dagpleje logo

Opstart i dagpleje

Når dit barn indskrives i dagplejen, inviterer dagplejepædagogen til et kontaktmøde hos dagplejeren –  gerne med begge forældre.
Her drøftes barnets behov, kost, søvn m.v. – og der orienteres om dagplejen generelt.

Det er helt op til dig, hvordan starten skal være, men vi anbefaler, at der er god tid de første dage. Du er velkommen til at være med i starten – og blive helt tryg ved at overlade barnet til en anden.

Det er vigtigt, at du giver udtryk for dine følelser og behov – og du kan regne med
at dagplejeren vil støtte dig og informere ærligt om barnets  reaktioner. Det er også vigtigt med tydelighed overfor barnet, så stemningen bliver god ved afleveringen – og det bliver den først, når du selv er tryg ved situationen.

Opstart i dagpleje